Regionalne Towarzystwo Budownictwa Społecznego administruje aktualnie przeszło 100 Wspólnotami Mieszkaniowymi, co czyni nas liderem na lokalnym rynku zarządzania nieruchomościami.
Przykładowy zakres usług świadczonych przez naszą firmę związanych z administrowaniem nieruchomościami:
prowadzenie ewidencji właścicieli lokali i ich aktualizowanie,
prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne, zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego,
zapewnienie utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed nieruchomością,
zapewnienie świadczenia usług kominiarskich i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej,
zapewnienie i nadzór nad wykonywaniem bieżącej konserwacji i napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywanie naprawa budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, domofonu, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej, zapewnienie pogotowania technicznego,
zapewnienie usunięcia awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej na warunkach określonych w umowie,
ubezpieczenie budynków położonych na nieruchomości wspólnej,
płacenie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, jeśli nie są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
zawieranie umów na dostawy, roboty, bądź usługi związane z wykonywaniem czynności zarządzania, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych,
prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej,
przygotowanie projektu planu gospodarczego w formie planu rzeczowo-finansowego oraz korekt tego planu, w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej,
przygotowanie rozliczeń planu gospodarczego, w tym rozliczeń funduszu remontowego,
przygotowanie i obsługa zebrania rocznego wspólnoty mieszkaniowej, sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego dla wspólnoty mieszkaniowej przed terminem zebrania sprawozdawczego, w tym rozliczanie zaliczek z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną wg stanu na 31 grudnia każdego roku,
pobieranie należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości,
przygotowywanie pozwów sądowych w przypadku zaległości w opłatach,
wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali celem uzyskania dodatków,
świadczenie dodatkowych usług w zależności od potrzeb Wspólnot Mieszkaniowych,
druk książeczek opłat.
Regionalne Towarzystwo Budownictwa Społecznego jest ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością w zakresie zarządzania nieruchomościami.
W przypadku zainteresowania Państwa naszą ofertą, służymy dodatkowymi informacjami, a na ewentualne pytania odpowiemy osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty. Serdecznie zapraszamy.